150 000 zł i 100 000 zł kary zostały nałożone na osoby zarządzające za naruszenie przepisów związanych z marketingiem!
Nie jest to jedyna kara. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył na Asmanta Call Center kary w łącznej wysokości 1 210 208 zł.
O co chodzi? O niechciane telefony ws. fotowoltaiki.
Jak wynika z komunikatu decyzja Prezesa UOKiK nie jest prawomocna, spółce i osobom nią zarządzającym przysługuje odwołanie
To jednak nie koniec. Jak wynika z informacji na stronie UOKiKu: „Ukarani menedżerowie zarządzający spółką Asmanta byli wcześniej powiązani z niedziałającą już w Polsce firmą Euro Callcenter, której aktywności Prezes UOKiK przyglądał się w ramach postępowania wyjaśniającego. Wątpliwości wobec Euro Callcenter dotyczyły uciążliwego i nierzetelnego telemarketingu. Pracując dla dwóch spółek, prowadzących taką samą działalność oraz znając wcześniejsze zastrzeżenia Urzędu, zarządzający działali umyślnie i są osobiście odpowiedzialni za nieuczciwe działania spółki Asmanta.
Z uwagi na możliwość popełnienia przestępstwa w związku z działalnością Euro Callcenter, Prezes Urzędu złożył zawiadomienie do Prokuratury Krajowej. UOKiK współpracuje z organami ścigania informując o wszczęciu i przebiegu postępowania w sprawie praktyk stosowanych przez spółkę Asmanta.”
Jak widać warto jednak prowadzić marketing zgodnie z prawem.
Jak możemy pomóc?
Zachęcamy do skorzystania z audytu swoich działań marketingowych! Możemy także zaproponować konsultacje dopiero planowanych akcji marketingowych, audyt już stworzonych baz danych lub prowadzonych działań, a także stałe wsparcie. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą (kliknij tutaj po ofertę). Żeby zacząć współpracę wystarczy się z nami skontaktować (kliknij tutaj)!